Smart Pożyczka działa na polskim rynku instytucji pozabankowych już od ponad 8 lat. Od początku koncentruje się przede wszystkim na uatrakcyjnianiu swojej oferty (m.in. poprzez organizowanie promocji i oferowanie rabatów), upraszczaniu składania wniosków pożyczkowych przez internet i jak najszybszym ich rozpatrywaniu oraz zapewnieniu obsługi klienta na najwyższym poziomie.
W ofercie tego pożyczkodawcy można znaleźć pożyczki na niższe kwoty (już od 200 zł), ale na pewno zwróci ona uwagę również tych klientów, którzy chcieliby pożyczyć sporo więcej (np. kilkanaście tysięcy złotych). Każda z nich to klasyczna chwilówka z krótkim terminem spłaty, dostępna niemal od ręki i w 100% online.
Firma współpracuje z platformą wymiany informacji pożyczkowej Credit Check. Oznacza to, że – za zgodą klienta – udostępnia innym firmom z sektora bankowego, które również należą do tej inicjatywy, informacje dotyczące jego historii pożyczkowej.
Ile mogę pożyczyć w Smart Pożyczka?
Wszystko zależy od tego, czy to pierwsza, czy kolejna pożyczka wnioskodawcy.
- Nowym klientom przysługuje maksymalnie 5.000 zł.
- Powracający klienci mogą liczyć nawet na 15.000 zł.
Może też zdarzyć się, że po złożeniu wniosku pożyczkodawca zaproponuje klientowi kwotę wyższą niż ta, o którą ten pierwotnie wnioskował. Takie zwiększenie limitu w Smart Pożyczka nazywa się „doładowaniem pożyczki”. Można skorzystać z niego do połowy czasu obowiązywania umowy pożyczkowej zawartej na kwotę niższą niż zaproponowana. Informacja o wysokości „doładowania” jest dostępna po zalogowaniu na Profil Klienta.
Na jak długo mogę pożyczyć w Smart Pożyczka?
Pożyczkodawca proponuje kilka dostępnych terminów spłaty zobowiązania. Można samemu zdecydować, czy chce się oddać środki za 10, 15, 20, 25, czy za 30 dni.
W Smart Pożyczka dostępna jest też opcja refinansowania zobowiązania umożliwiająca przedłużenie terminu spłaty w razie potrzeby. Więcej informacji na ten temat można znaleźć po zalogowaniu na Profil Klienta w zakładce „Refinansowanie”.
Jakie są koszty pożyczki w Smart Pożyczka?
Zdecydowanie najatrakcyjniejsza propozycja jest skierowana do nowych klientów. Mogą oni pożyczyć w Smart Pożyczka:
- Do 3.000 zł zupełnie za darmo (pod warunkiem terminowej spłaty zadłużenia).
- Do 5.000 zł z 50% rabatem (wyłącznie w przypadku uregulowania zobowiązania w terminie wyznaczonym w umowie pożyczkowej).
Jak wygląda to na konkretnych liczbach?
Pierwsza pożyczka na 5.000 zł na 30 dni (bez rabatu)
- Kwota pożyczki: 5.000 zł
- Okres spłaty: 30 dni
- Koszt: 617,12 zł
- RRSO: 312,05%
- Całkowita kwota do oddania: 5617,12 zł
Pierwsza pożyczka na 5.000 zł na 30 dni (z 50% rabatem)
- Kwota pożyczki: 5.000 zł
- Okres spłaty: 30 dni
- Koszt: 308,55 zł
- RRSO: 107,21%
- Całkowita kwota do oddania: 5308,55 zł
Kolejna pożyczka na 6.500 zł na 30 dni (oferta standardowa)
- Kwota pożyczki: 6.500 zł
- Okres spłaty: 30 dni
- Koszt: 802,26 zł
- RRSO: 312,05%
- Całkowita kwota do oddania: 7302,26 zł
W tym miejscu warto wspomnieć, że podany koszt kolejnej pożyczki może być niższy. Firma nie zapomina o swoich stałych klientach i przygotowuje dla nich specjalne, dedykowane rabaty widoczne po zalogowaniu na Profil Klienta.
Decydując się na aplikowanie o szybką chwilówkę online, trzeba mieć też na uwadze, że suma do oddania pożyczkodawcy może ostatecznie okazać się wyższa niż ta zawarta w umowie. Kiedy jest to możliwe? W sytuacji, gdy klient zalega ze spłatą. Wówczas nie tylko przestaną obowiązywać jakiekolwiek promocyjne warunki, ale pożyczkodawca doliczy też do całkowitej należnej kwoty ustawowe odsetki za zwłokę w wysokości:
- 2 x (stopa referencyjna NBP + 5,5%).
Kalkulację podanych wyżej przykładów przeprowadziliśmy 13 września 2022 r., korzystając z kalkulatora dostępnego na stronie internetowej pożyczkodawcy.
Warunki otrzymania pożyczki w Smart Pożyczka
W Smart Pożyczka proces ubiegania się o dodatkowe środki jest maksymalnie uproszczony – podobnie zresztą jak warunki ich otrzymania. Oto one:
- Wiek: 18-73 lata
- Ważny dowód osobisty
- Polskie obywatelstwo
- Adres zameldowania na terenie Polski
- Własny numer telefonu komórkowego i adres e-mail
- Indywidualne konto w banku (niewspółdzielone np. ze współmałżonkiem)
- Pozytywna ocena zdolności kredytowej na etapie weryfikacji wniosku pożyczkowego
- Niezajmowanie eksponowanego stanowiska politycznego (PEP)
- Pełna zdolność do czynności prawnych
Dokumenty wymagane do otrzymania pożyczki
Jedynym dokumentem niezbędnym podczas wypełniania wniosku o chwilówkę w Smart Pożyczka, okaże się dowód osobisty (należy oczywiście upewnić się, że jest ważny). Trzeba będzie koniecznie podać do informacji pożyczkodawcy numer PESEL i numer dowodu.
Formy zatrudnienia
Firmy z sektora pozabankowego dopuszczają o wiele większą liczbę źródeł dochodu potencjalnego klienta niż banki. I chociaż, ubiegając się o pożyczkę w Smart Pożyczka, w najlepszej sytuacji są zatrudnieni na etacie, osoby regularnie otrzymujące wynagrodzenie na podstawie umowy zlecenie czy umowy o dzieło, również mają wysokie szanse na otrzymanie środków. Podobnie jest w przypadku właścicieli jednoosobowych firm, emerytów, rencistów i studentów otrzymujących stypendia. Podczas wypełniania formularza pożyczkowego można również wskazać, że otrzymuje się pieniądze ze świadczeń socjalnych albo zasiłków.
Weryfikacja w bazie dłużników
Smart Pożyczka, podobnie jak wszystkie legalnie działające na rynku firmy z sektora pozabankowego, przed pożyczeniem środków klientowi musi ocenić jego zdolność do terminowej spłaty zobowiązania. Jednym ze sposobów, by to zrobić, jest sprawdzenie dotychczasowej historii kredytowej w BIK albo prześwietlenie rejestrów takich jak KRD czy BIG, w których znajdują się informacje na temat dłużników.
Czy Smart Pożyczka udziela pożyczek bez sprawdzania BIK?
Smart Pożyczka nie sprawdza informacji na temat historii kredytowej potencjalnych klientów w Biurze Informacji Kredytowej (BIK). Współpracuje za to z innymi bazami danych, takimi jak:
Krajowy Rejestr Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A. (KRD)
Kaczmarski Group
Platforma wymiany informacji pożyczkowej CRIF
Firma bierze również pod uwagę dotychczasową historię klientów, którzy pożyczali u niej wcześniej.
Czy Smart Pożyczka udziela pożyczek dla zadłużonych?
Istotą działania każdego biznesu, również tego z sektora pozabankowego, jest regularne odnotowywanie zysków. Pożyczanie pieniędzy komuś, kto nie będzie w stanie ich oddać, to naprawdę kiepski interes. Dlatego nie powinno dziwić, że firmy takie jak Smart Pożyczka starają się unikać tego rodzaju niepotrzebnego ryzyka.
Oczywiście trzeba w tym miejscu rozróżnić osobę zadłużoną, która nie ma problemu ze spłacaniem rat w wyznaczonych terminach oraz kogoś, kto potrzebuje pożyczki po to, by za otrzymane z niej środki spłacić poprzedni dług. O ile w pierwszym scenariuszu może okazać się, że pożyczka zostanie przyznana (jeśli oczywiście pozwoli na to zdolność kredytowa), o tyle w drugim nie ma co na to liczyć.
Czy w Smart Pożyczka można wziąć pożyczkę z komornikiem?
Ktoś z zajęciem komorniczym nie dostanie pożyczki w Smart Pożyczka. Mimo że firmy pozabankowe sprawdzają klientów nieco mniej dokładnie niż banki, nie przyznają pieniędzy osobie, której sytuacja finansowa budzi wątpliwości.
Jak wziąć pożyczkę w Smart Pożyczka?
Ubieganie się o pieniądze w Smart Pożyczka wygląda bardzo podobnie jak w przypadku innych firm z sektora pozabankowego.
Krok 1 Wejdź na stronę www pożyczkodawcy i wybierz kwotę pożyczki wraz z terminem spłaty
Pierwszym, co trzeba zrobić po wejściu na stronę internetową Smart Pożyczka, jest wybór kwoty, o jaką chce się wnioskować oraz preferowanego terminu spłaty. Można to zrobić na wirtualnym kalkulatorze znajdującym się po prawej stronie.
Krok 2 Załóż konto klienta lub zaloguj się, jeśli już je posiadasz
Po wybraniu kwoty i terminu spłaty, trzeba kliknąć przycisk z napisem „Weź [kwota pożyczki]”. Klient zostanie w ten sposób automatycznie przekierowany na stronę logowania/tworzenia konta w serwisie Smart Pożyczka.
Rolę identyfikatora klienta będzie pełnił jego numer PESEL. Jeżeli, z różnych powodów, popełni się błąd przy jego podawaniu, trzeba niezwłocznie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 85 871 00 49. Co istotne, ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości zmiany PESEL-u „od ręki”, bezpośrednio w Profilu Klienta. Podobnie wygląda to w przypadku nazwiska, numeru telefonu oraz numeru dowodu.
Do rejestracji niezbędne będzie podanie adresu e-mail, numeru telefonu komórkowego i wpisanie hasła, które zostanie wysłane SMS-em na podany wcześniej numer. Należy też zaakceptować treść formularza informacyjnego, umowy ramowej pożyczki oraz zgody marketingowe.
Krok 3 Wypełnij formularz pożyczkowy
Kolejnym krokiem po zalogowaniu na Profil Klienta jest wypełnienie wniosku o pożyczkę. Firma pozabankowa będzie wymagała wpisania w nim m.in. informacji takich jak: dane osobowe i teleadresowe, numer PESEL, numer dowodu osobistego, numer rachunku bankowego i deklarowane źródło dochodu.
Krok 4 Zweryfikuj swoją tożsamość
Teraz dane podane we wniosku będzie trzeba potwierdzić za pomocą weryfikacji tożsamości. W Smart Pożyczka można zrobić to na dwa sposoby:
Wykonując tradycyjny przelew w wysokości 1 grosz z konta bankowego podanego we wniosku na rachunek rozliczeniowy podany przez pożyczkodawcę. Ważne: w tytule przelewu należy wpisać indywidualny kod przesłany na adres poczty elektronicznej klienta wraz z danymi do przelewu.
Korzystając z aplikacji Kontomatik, która pobierze informacje bezpośrednio z konta bankowego i zapewni tym samym błyskawiczną weryfikację wniosku bez konieczności wykonywania przelewów.
Na czas oczekiwania na decyzję może mieć wpływ m.in. termin zaksięgowania przelewu weryfikacyjnego i poprawność danych zawartych we wniosku. Firma w pierwszej kolejności rozpatruje wnioski użytkowników posiadających Profil Premium. Błyskawicznie wypłaca im też przyznane środki, wykorzystując w tym celu usługę szybkich płatności.
Jeśli nie posiada się Profilu Premium, a decyzja będzie pozytywna, pieniądze zostaną od razu przelane na konto podane we wniosku. To, kiedy zostaną na nim zaksięgowane, zależy przede wszystkim od godzin sesji przychodzących w banku, w którym klient posiada rachunek. Wyjątek stanowią tu osoby mające ROR w PKO BP, czyli tym samym banku co pożyczkodawca – do nich środki powinny trafić tuż po zleceniu przelewu.
Spłata pożyczki w Smart Pożyczka
W Smart Pożyczka zadłużenie jest regulowane jednorazowo – klient przelewa na wskazane konto całkowitą kwotę do spłaty zawartą w umowie. Może w tym celu wykorzystać:
Szybki przelew internetowy (opcja dostępna po zalogowaniu na Profil Klienta zakładce „Spłata pożyczki”).
Tradycyjny przelew bankowy na konto wskazane przez pożyczkodawcę (podczas zlecenia go, warto dokładnie sprawdzić, czy numer PESEL lub ID pożyczki, które muszą pojawić się w tytule, nie zawierają żadnych błędów – gdyby tak się wydarzyło, proces księgowania wpłaty może niepotrzebnie się wydłużyć).
Gdyby pojawiły się problemy z dotrzymaniem terminu, może skorzystać z opcji refinansowania zobowiązania. Na czym ona polega? W dużym skrócie:
Na zaciągnięciu nowej pożyczki w firmie współpracującej ze Smart Pożyczka i przeznaczeniu jej na spłatę dotychczasowego zobowiązania.
Na spłacaniu nowo zaciągniętej pożyczki zgodnie z ustalonymi wcześniej warunkami.
Refinansowanie jest zazwyczaj dodatkowo płatne. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w zakładce „Refinansowanie” w Profilu Klienta.
Czy możliwa jest spłata pożyczki przed terminem?
Oczywiście, że tak. Pożyczkodawca udostępnia taką możliwość w dowolnym momencie.
Wydłużenie terminu spłaty
Skorzystanie z opisanego wyżej refinansowania i przelanie związanej z nim kwoty na konto pożyczkodawcy automatycznie wydłuża termin spłaty zobowiązania w Smart Pożyczka.
Brak spłaty – co, jeśli pożyczka nie zostanie spłacona na czas?
Każde opóźnienie w spłacie będzie wiązało się z koniecznością zapłacenia odsetek za opóźnienie (naliczanych zgodnie z Ustawą o kredycie konsumenckim). Aby tego uniknąć, warto telefonicznie (85 871 00 49) lub mailowo ([email protected]) skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Smart Pożyczka przed upływem terminu uregulowania zadłużenia i poinformować o problemach. Konsultanci firmy są przygotowani na taką ewentualność i na pewno zaproponują rozwiązanie akceptowalne dla obu stron.
Windykacja w Smart Pożyczka
Kiedy termin spłaty mija, a klient nie oddał długu ani nie skontaktował się z pożyczkodawcą, może spodziewać się rozmowy telefonicznej lub kontaktu mailowego, podczas którego zostanie poproszony o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Jeśli kontakt jest utrudniony lub klient go odmawia (nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile itp.), rozpoczyna się windykacja miękka z udziałem podmiotu zewnętrznego Gdy nie przyniesie rezultatu, wykorzystywane są metody z zakresu tzw. windykacji twardej, podczas której wykorzystywane są już środki prawne mające na celu doprowadzenie do spłaty należności.
Z działem windykacji Smart Pożyczka można skontaktować się pod numerem 85 871 00 39 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected].
Kolejna Pożyczka w Smart Pożyczka
Klient, który chce ponownie skorzystać z oferty firmy Smart Pożyczka i posiada już Profil Klienta może:
- Pożyczyć więcej niż za pierwszym razem (do 15.000 zł).
- Założyć Profil Premium, w ramach którego będzie przysługiwało mu:
- Szybsze rozpatrywanie wniosku
- Wykonanie przelewu środków przyznanych w ramach pożyczki za pośrednictwem szybkich płatności, dzięki czemu znajdą się na koncie w ciągu kilku minut
Kontaktowanie się z konsultantem poza kolejnością zgłoszeń - Zgłoszenie numeru PESEL do systemu Bezpieczny PESEL