star-full star-empty star-half balance money calendar file check star-full star-empty star-half balance money calendar file check

Zwrot biletu Flixbus. Sprawdzamy, jak to zrobić!

autobus Flixbus odbierający podróżnych z Wenecji

Flixbus to jeden z popularniejszych przewoźników autokarowych nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Z pewnością większość z nas kiedyś skorzystała z jego usług lub ma to w planach. Zanim kupimy bilet, warto sprawdzić, co możemy zrobić w przypadku zmiany planów podróży: jak zwrócić bilet, ile kosztuje anulowanie rezerwacji i w jakiej formie otrzymamy zwrot.

Przy planowaniu podróży liczy się wiele rzeczy: dostępność i cena biletów, godziny połączeń i miejsca odjazdu pociągu lub autobusu. Jednak nie zawsze podróż przebiega zgodnie z planem, dlatego przy wyborze środka transportu warto zwrócić uwagę na to, jak przewoźnik podchodzi do kwestii anulowania rezerwacji. Jak to wygląda w przypadku Flixbusa?

Jak zwrócić bilet Flixbus? Krok po kroku

Zwrot biletu we Flixbusie jest bardzo prosty, wystarczy wejść na główną stronę przewoźnika: www.flixbus.pl, a następnie wykonać kolejne kroki:

Krok 1: rozwinąć zakładkę “Usługi” i wybrać opcję “Zarządzaj moją rezerwacją”

Krok 2: możemy zapoznać się z zawartością zakładki (m.in. tabela opłat, zasady anulowania), a następnie przewinąć stronę i kliknąć zielony przycisk “anuluj moją rezerwację”

Krok 3: zalogować się za pomocą numeru rezerwacji i adresu e-mail lub numerem telefonu. Jeśli nie pamiętamy numeru rezerwacji, możemy skorzystać z opcji ponownego przesłania potwierdzenia rezerwacji na nasz adres e-mail.

screen ze strony flixbus - zwrot biletu

screen ze strony flixbus

screen ze strony flixbus.pl

Do kiedy można anulować rezerwację Flixbus?

Anulowanie rezerwacji jest możliwe od momentu zakupu biletu do 15 minut przed odjazdem autokaru. Warto zwrócić uwagę na to, że bilet kupiony jako podróż w dwie strony jest traktowany jako jedna rezerwacja. Jeśli więc rezygnujemy z wyjazdu w jedną stronę, anulowana zostanie również podróż powrotna.

Koszty anulowania rezerwacji Flixbus

Koszty anulowania rezerwacji zależą od waluty, w której kupiliśmy bilet, a także momentu, w którym chcemy dokonać anulowania. Najważniejsze informacje dotyczące anulowania rezerwacji:

  • anulowanie rezerwacji do 30 dni przed datą odjazdu jest zawsze bezpłatne dla zakupów we wszystkich walutach.
  • koszt anulowania rezerwacji po upływie 30 dni do wyjazdu zależy od waluty, w której został dokonany zakup. Jeśli kupiliśmy bilet płacąc w złotówkach, to anulowanie rezerwacji jest dla nas bezpłatne. Jeśli jednak płaciliśmy w innej walucie, wówczas koszt anulowania rezerwacji jest zawarty w “Tabeli z opłatami za anulowanie rezerwacji” dostępnej na stronie Flixbusa;

Czy Flixbus zwraca gotówkę na konto czy jedynie voucher?

Zwrot za anulowaną rezerwację jest domyślnie dokonywany w formie vouchera, który możemy wykorzystać przez kolejne 12 miesięcy. Jego wysokość jest równa cenie anulowanej rezerwacji lub ewentualnie pomniejszona o opłatę za anulowanie, jeśli ta nas dotyczy.

Jeśli jednak zależy nam na zwrocie środków na konto, zamiast na otrzymaniu vouchera, możemy skontaktować się z Flixbusem za pomocą formularza kontaktowego. Powinniśmy w nim wybrać temat “Zwrot pieniędzy”, w szczegółach zaznaczyć “Zwrot pieniędzy zamiast vouchera”, a następnie wypełnić obowiązkowe pola i szczegółowo opisać sytuację.

Prośby o zwrot środków na konto są rozpatrywane indywidualnie, a w przypadku pozytywnej decyzji pieniądze są przesyłane na konto wskazane w formularzu kontaktowym.

Zmiana danych na bilecie – czy to coś kosztuje?

Zmiana danych kontaktowych na bilecie jest bezpłatna. Przewoźnik nie pobiera również opłaty za zmianę nazwiska pasażera. Warto jednak pamiętać, że jeśli przejazd jest w momencie wprowadzania zmian droższy, niż w momencie rezerwacji, wówczas spowoduje to różnicę w cenie biletu.

Czy zwrot i wymiana biletu możliwa jest jedynie online?

Zwrot i wymiana biletu jest możliwa przede wszystkim na stronie internetowej, jednak to nie jedyne miejsce, gdzie możemy to zrobić. Flixbus informuje, że zwrot biletu można zlecić także w następujących miejscach:

  • FLIXSHOPS – sklepy stacjonarne Flixbus. W Polsce taki sklep znajduje się przy ul. Szczęśliwickiej 54, jednak w czasie pandemii jest zamknięty.
  • Autoryzowani sprzedawcy biletów, których adresy znajdziemy na stronie Flixbusa w zakładce “Punkty sprzedaży biletów”.

Opinie o Flixbus

Opinie o Flixbusie są bardzo zróżnicowane. W wizytówce firmy w Google znajdziemy 309 opinii, a średnia ocena wynosi 2,3 gwiazdki na 5 możliwych. Najwięcej negatywnych komentarzy dotyczy problemów z płatnością przy zakupie biletu oraz jakości obsługi klienta. W sprawie jakości obsługi klienta zdania są podzielone, bo duża część pozytywnych komentarzy również skupia się na tej kwestii. Oprócz tego pozytywne komentarze dotyczą cen biletów oraz standard autokarów.

Przykładowe opinie:

Moim zdaniem opcja dodania bagażu powinna być czymś naturalnym.

Konsultanci pracujący od pon do pt w godzinach 9-17. Pewnie tylko 3 osoby.

Dziwią mnie negatywne komentarze, bo mam zupełnie inne doświadczenia z tą firmą. Ostatnio wielokrotnie miałam okazję jeździć Flixbusem. Autokar zawsze stał na przystanku przed czasem i nigdy nie dojechał w miejsce docelowe spóźniony. Kierowcy są bardzo uprzejmi i pomocni.

Wskutek pandemii większość kursów została anulowana lub zawieszona. Jednym ze skutków tej sytuacji jest brak bieżących opinii na temat przejazdów. Po stopniowym powrocie do wcześniejszej liczby przejazdów również liczba opinii wzrośnie, a one same będą aktualne i bardziej miarodajne dla innych użytkowników.

Źródła:

https://www.flixbus.pl/uslugi/anulowanie-zmiana

https://help.flixbus.com/s/topic/0TO3X000000VOq7WAG/request-a-refund?language=pl

Podsumowanie

  1. Zwrot biletów na przejazd Flixbusem zajmuje mało czasu.
  2. Wykonanie tej czynności jest możliwe nie tylko na stronie internetowej, ale również z wybranych punktach stacjonarnych w całym kraju.
  3. Zwrot następuje domyślnie w formie vouchera na pełną kwotę zwracanego biletu, który możemy wykorzystać przez następne 12 miesięcy.
  4. W indywidualnych przypadkach możemy ubiegać się o zwrot środków na konto, jednak rozpatrzenie takiej prośby może potrwać nawet do 30 dni.

Najczęściej zadawane pytania

  1. Czy zwrot biletu Flixbus jest możliwy?

    Tak. Można zwrócić bilet Flixbus i odebrać voucher na inny przejazd (voucher jest do wykorzystania na inny przejazd w okresie do 12 miesięcy). Można również ubiegać się o zwrot pieniędzy poprzez formularz online.

  2. Czy zwrot biletu Flixbus wiąże się z dodatkowymi kosztami?

    Nie, zwrot biletu jest bezpłatny.

  3. Muszę anulować rezerwację na Flixbusa na jutrzejszy wyjazd. Czy to możliwe?

    Tak, bezpłatnie możesz anulować rezerwację na podróż do 15 minut przed terminem wyjazdu.

  4. Czy możliwe jest anulowanie bilety ze względu na COVID-19?

    Tak, anulowanie biletu ze względu na COVID-19 jest możliwe. Proces przebiega podobnie jak w przypadku zwykłego anulowania biletu, a środki są nam zwracane w postaci vouchera. Jeśli przejazd został odwołany przez przewoźnika, wówczas przysługuje nam zwrot pełnej kwoty za bilet.

  5. Czy procedura zwracania biletu we Flixbusie jest czasochłonna?

    Nie, procedura zwracania biletu jest bardzo intuicyjna i szybka, trwa tylko kilka minut. Jeśli zdecydujemy się na zwrot na konto zamiast vouchera, wówczas odpowiedź od przewoźnika może trwać nawet do 30 dni.

  6. Kiedy zwracanie biletu we Flixbusie się opłaca?

    Zwracanie biletu we Flixbusie dla osób płacących w złotówkach nie wiąże się z żadnymi kosztami, więc jest opłacalne w tym sensie, że nie tracimy żadnych środków. Koszt biletu jest nam zwracany w postaci vouchera do wykorzystania na inny bilet lub po wyrażeniu takiej chęci w postaci zwrotu na konto.

  7. Mój autobus był spóźniony ponad 2h. Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie?

    W takiej sytuacji należy skorzystać z formularza kontaktowego na stronie Flixbusa: https://help.flixbus.com/s/contact-us?

Ocena: 5.00 (1 głos)
avatar
100% online
Pożyczasz 500
od 500 zł do 3000 zł
Okres 30 dni
od 30 dni do 30 dni
Koszt 0
RRSO: 0%
Pożyczasz 500
od 100 zł do 1500 zł
Okres 30 dni
od 7 dni do 30 dni
Koszt 0
RRSO: 0%
Pożyczasz 500
od 500 zł do 3000 zł
Okres 30 dni
od 30 dni do 30 dni
Koszt 77,45
RRSO: 476,71%

Inne wpisy z tej kategorii

0 0
Article Rating
guest
0 komentarzy

0
()
x