Flixbus to jeden z popularniejszych przewoźników autokarowych nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Z pewnością większość z nas kiedyś skorzystała z jego usług lub ma to w planach. Zanim kupimy bilet, warto sprawdzić, co możemy zrobić w przypadku zmiany planów podróży: jak zwrócić bilet, ile kosztuje anulowanie rezerwacji i w jakiej formie otrzymamy zwrot.
- Jak zwrócić bilet Flixbus? Krok po kroku
- Do kiedy można anulować rezerwację Flixbus?
- Koszty anulowania rezerwacji Flixbus
- Czy Flixbus zwraca gotówkę na konto czy jedynie voucher?
- Zmiana danych na bilecie – czy to coś kosztuje?
- Czy zwrot i wymiana biletu możliwa jest jedynie online?
- Opinie o Flixbus
- Podsumowanie
Przy planowaniu podróży liczy się wiele rzeczy: dostępność i cena biletów, godziny połączeń i miejsca odjazdu pociągu lub autobusu. Jednak nie zawsze podróż przebiega zgodnie z planem, dlatego przy wyborze środka transportu warto zwrócić uwagę na to, jak przewoźnik podchodzi do kwestii anulowania rezerwacji. Jak to wygląda w przypadku Flixbusa?
Jak zwrócić bilet Flixbus? Krok po kroku
Zwrot biletu we Flixbusie jest bardzo prosty, wystarczy wejść na główną stronę przewoźnika: www.flixbus.pl, a następnie wykonać kolejne kroki:
Krok 1: rozwinąć zakładkę “Usługi” i wybrać opcję “Zarządzaj moją rezerwacją”
Krok 2: możemy zapoznać się z zawartością zakładki (m.in. tabela opłat, zasady anulowania), a następnie przewinąć stronę i kliknąć zielony przycisk “anuluj moją rezerwację”
Krok 3: zalogować się za pomocą numeru rezerwacji i adresu e-mail lub numerem telefonu. Jeśli nie pamiętamy numeru rezerwacji, możemy skorzystać z opcji ponownego przesłania potwierdzenia rezerwacji na nasz adres e-mail.
Do kiedy można anulować rezerwację Flixbus?
Anulowanie rezerwacji jest możliwe od momentu zakupu biletu do 15 minut przed odjazdem autokaru. Warto zwrócić uwagę na to, że bilet kupiony jako podróż w dwie strony jest traktowany jako jedna rezerwacja. Jeśli więc rezygnujemy z wyjazdu w jedną stronę, anulowana zostanie również podróż powrotna.
Koszty anulowania rezerwacji Flixbus
Koszty anulowania rezerwacji zależą od waluty, w której kupiliśmy bilet, a także momentu, w którym chcemy dokonać anulowania. Najważniejsze informacje dotyczące anulowania rezerwacji:
- anulowanie rezerwacji do 30 dni przed datą odjazdu jest zawsze bezpłatne dla zakupów we wszystkich walutach.
- koszt anulowania rezerwacji po upływie 30 dni do wyjazdu zależy od waluty, w której został dokonany zakup. Jeśli kupiliśmy bilet płacąc w złotówkach, to anulowanie rezerwacji jest dla nas bezpłatne. Jeśli jednak płaciliśmy w innej walucie, wówczas koszt anulowania rezerwacji jest zawarty w “Tabeli z opłatami za anulowanie rezerwacji” dostępnej na stronie Flixbusa;
Czy Flixbus zwraca gotówkę na konto czy jedynie voucher?
Zwrot za anulowaną rezerwację jest domyślnie dokonywany w formie vouchera, który możemy wykorzystać przez kolejne 12 miesięcy. Jego wysokość jest równa cenie anulowanej rezerwacji lub ewentualnie pomniejszona o opłatę za anulowanie, jeśli ta nas dotyczy.
Jeśli jednak zależy nam na zwrocie środków na konto, zamiast na otrzymaniu vouchera, możemy skontaktować się z Flixbusem za pomocą formularza kontaktowego. Powinniśmy w nim wybrać temat “Zwrot pieniędzy”, w szczegółach zaznaczyć “Zwrot pieniędzy zamiast vouchera”, a następnie wypełnić obowiązkowe pola i szczegółowo opisać sytuację.
Prośby o zwrot środków na konto są rozpatrywane indywidualnie, a w przypadku pozytywnej decyzji pieniądze są przesyłane na konto wskazane w formularzu kontaktowym.
Zmiana danych na bilecie – czy to coś kosztuje?
Zmiana danych kontaktowych na bilecie jest bezpłatna. Przewoźnik nie pobiera również opłaty za zmianę nazwiska pasażera. Warto jednak pamiętać, że jeśli przejazd jest w momencie wprowadzania zmian droższy, niż w momencie rezerwacji, wówczas spowoduje to różnicę w cenie biletu.
Czy zwrot i wymiana biletu możliwa jest jedynie online?
Zwrot i wymiana biletu jest możliwa przede wszystkim na stronie internetowej, jednak to nie jedyne miejsce, gdzie możemy to zrobić. Flixbus informuje, że zwrot biletu można zlecić także w następujących miejscach:
- FLIXSHOPS – sklepy stacjonarne Flixbus. W Polsce taki sklep znajduje się przy ul. Szczęśliwickiej 54, jednak w czasie pandemii jest zamknięty.
- Autoryzowani sprzedawcy biletów, których adresy znajdziemy na stronie Flixbusa w zakładce “Punkty sprzedaży biletów”.
Opinie o Flixbus
Opinie o Flixbusie są bardzo zróżnicowane. W wizytówce firmy w Google znajdziemy 309 opinii, a średnia ocena wynosi 2,3 gwiazdki na 5 możliwych. Najwięcej negatywnych komentarzy dotyczy problemów z płatnością przy zakupie biletu oraz jakości obsługi klienta. W sprawie jakości obsługi klienta zdania są podzielone, bo duża część pozytywnych komentarzy również skupia się na tej kwestii. Oprócz tego pozytywne komentarze dotyczą cen biletów oraz standard autokarów.
Przykładowe opinie:
Moim zdaniem opcja dodania bagażu powinna być czymś naturalnym.
Konsultanci pracujący od pon do pt w godzinach 9-17. Pewnie tylko 3 osoby.
Dziwią mnie negatywne komentarze, bo mam zupełnie inne doświadczenia z tą firmą. Ostatnio wielokrotnie miałam okazję jeździć Flixbusem. Autokar zawsze stał na przystanku przed czasem i nigdy nie dojechał w miejsce docelowe spóźniony. Kierowcy są bardzo uprzejmi i pomocni.
Wskutek pandemii większość kursów została anulowana lub zawieszona. Jednym ze skutków tej sytuacji jest brak bieżących opinii na temat przejazdów. Po stopniowym powrocie do wcześniejszej liczby przejazdów również liczba opinii wzrośnie, a one same będą aktualne i bardziej miarodajne dla innych użytkowników.
Źródła:
https://www.flixbus.pl/uslugi/anulowanie-zmiana
https://help.flixbus.com/s/topic/0TO3X000000VOq7WAG/request-a-refund?language=pl