Marka Hapi Pożyczka po raz kolejny zbadała preferencje pożyczkowe Polaków. Coraz bardziej ufamy firmom pozabankowym, a chwilówki bierzemy już nie tylko w podbramkowych sytuacjach.
Na zlecenie marki Hapi Pożyczki agencja Biostat zapytała Polaków min. o ich motywację do zaciągnięcia pożyczki oraz obawy związane z tego typu usługami.
W porównaniu do poprzedniej edycji badania odnotowano wzrost zainteresowania pożyczkami na takie cele jak np. wyjazd urlopowy. Polacy nie zaciągają już pożyczek wyłącznie wtedy, gdy znajdą się w kryzysowej sytuacji. Coraz częściej finansują w ten sposób także swoje drobne przyjemności.
Dodatkowe potrzeby z pomocą pożyczki chętniej finansują mężczyźni. To właśnie oni są skłonni wyłożyć otrzymane w ten sposób pieniądze na sprzęt elektroniczny czy samochód. Kobiety natomiast środki pochodzące z pożyczki przeznaczają głównie na cele mieszkaniowe (remont, wyposażenie domu, itp).
Choć zmiana motywacji pożyczkowych sugeruje wzrost zaufania do firm pozabankowych, korzystając z ich usług Polacy wciąż mają pewne obawy. Najczęściej obawiają się wysokich opłat i ukrytych kosztów pożyczek.
Indeks Hapipraktyk to kampania edukacyjna marki Hapi Pożyczki mająca na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie prywatnych finansów. W tegoroczną edycję włączyła się m.in. Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych oraz Polski Związek Instytucji Pożyczkowych.