Większość ankietowanych przez Barometr Providenta tegoroczną “majówkę” planuje spędzić w domu. Brak planów wyjazdowych nie oznacza jednak braku wydatków.
W długi weekend majowy wyjazd planuje jedynie niewielka grupa badanych Polaków. 2% respondentów zamierza pojechać w tym czasie za granicę, a 12% deklaruje, że za cel podróży wybierze Polskę. Wśród lokalnych kierunków największą popularnością cieszy się morze – kierunek ten wskazało aż 5% badanych planujących krajowe podróże. Na kolejnych pozycjach uplasowały się góry (4%) oraz Mazury (3%).
Osoby pozostające w domu również spędzą ten czas aktywnie. Co piąty badany planuje odwiedziny u rodziny bądź znajomych, a 8% zaprosi najbliższych do siebie na grilla.
Niezależnie od wyglądu planów majówkowych, Polacy są przygotowani na dodatkowe wydatki z tego tytułu. Najwięcej na ten cel planują wydać mężczyźni – aż 460 zł. Kobiety z kolei planują zamknąć budżet w kwocie 380 zł.
Badanie zrealizowała firma Danae w dniach 5-10 kwietnia 2019 roku na ogólnopolskiej próbie n=961 Polaków w wieku 15+.